Amb prop de mig centenar d’obres, la col·lecció BEEP d’Art Electrònic és un dels fons d’art de referència de l’art tecnològic i electrònic a escala mundial. I ho és, tant pel seu recorregut -15 anys-, com per la seva qualitat, ja que els artistes són primeres firmes mundials. La col·lecció compta amb peces d’autors com Marcel·lí Antúnez, José Manuel Berenguer, Daniel Canogar, Eduardo Kac i Luis Lugán. També cal destacar la gran quantitat d’estils, tècniques i missatges artístics, que atorguen a la col·lecció un alt nivell de representativitat de la categoria de l’art electrònic.
La Col·lecció BEEP d'Art Electrònic és fruit de l'objectiu del grup empresarial reusenc TICNOVA en el seu afany de potenciar la creació artística vinculada a la tecnologia, afavorint la comunicació entre els desenvolupadors de tecnologia i els artistes. Una col·laboració natural que beneficia i enriqueix a tots dos mons.
Vinculada des dels seus inicis a la Fira d'Art Contemporani ARCOmadrid, a través del Premi ARC BEEP d'Art Electrònic, ha generat amb els anys una de les col·leccions d'Art Electrònic més importants d'Europa.
La Col·lecció BEEP d’Art Electrònic va ser una de les protagonistes de l’última edició del festival Ars Electronica, que s’ha celebrat aquest setembre a la ciutat austríaca de Linz, la més important en l’àmbit de l’art tecnològic.
A Linz es va poder veure una de les últimes incorporacions al catàleg artístic de BEEP, obra de l’artista britànic Paul Friedlander. Es tracta de l’últim treball d’aquest creador, la instal·lació Tycho; Test One. La creació consisteix en un monòlit de ciment lumínic, un nou material desenvolupat pel centre tecnològic Eurecat per a l’empresa de mobiliari urbà Escofet, amb el qual l’artista ha pogut treballar en primícia.
La Col·lecció BEEP d'Art Electrònic també col·labora amb esdeveniments locals per tal d’ajudar a difondre l’art contemporani, en aquest cas durant el mes de setembre, s'ha pogut veure una peça al Convent de les Arts d’Alcover (Tarragona), equipament educatiu-cultural i residència d’artistes que acull el segon cicle d’arts visuals. L’obra exposada és “Ejercicios de medición sobre el movimiento amanerado de las manos”, de Manu Arregui, guanyador de la IX Edició dels Premis ARCOmadrid/BEEP d’Art Electrònic 2014.
A través del ball, aquesta peça vídeo-artística reflexiona sobre tòpics com la fòbia a l’efeminament i la masculinització. I ho fa a partir d’un enregistrament de les mans en moviment de diversos ballarins professionals. L’obra fa servir un programari de modelatge en 3D per replicar aquests moviments i obtenir-ne les dades de posició i rotació corresponents.
Pel que fa a Amposta (Tarragona), el centre d’art Lo Pati, va inaugurar el passat agost un projecte artístic únic amb la col·laboració de la col·lecció BEEP d’Art Electrònic. Es tracta de la sonorització de l’obra Face to Face II, d’Anthony McCall, i que pertany a la col·lecció de BEEP. L’artista Mark Fell, un creador de referència en la investigació sonora, ha estat l'encarregat de posar banda sonora a l’espectacular instal·lació Face to Face II.
L’obra consisteix en una videoinstal·lació formada per dues projeccions de llum en sengles pantalles, que requereix la presència del públic per prendre vida. A través de la llum, l'ombra i el fum, l’artista genera un espai efímer. En aquest espai, el visitant té la sensació de travessar parets de llum sòlida, que es transformen amb el contacte del seu cos. Així es creen noves geometries i imprevisibles alteracions de l’espai arquitectònic.