TICNOVA implanta fragàncies personalitzades als seus punts de venda per millorar l'experiència dels seus visitants

  • Febrer 2019

S'han creat dues fragàncies, una per les botigues BEEP, PCBOX i BEEPBOX i una altra per a LA FÁBRICA DEL CARTUCHO.

Les fragàncies creades per CUARTO SENTIDO han obtingut resultats favorables. Així, s'ha posat a la venda la fragància de la botiga en petits dispositius per a la llar

El Grup TICNOVA, líder en botigues d'informàtica de proximitat a Espanya gràcies a les seves cadenes de franquícies BEEP, PCBOX, BEEPBOX i LA FÁBRICA DEL CARTUCHO, està realitzant una aposta de millora contínua dels seus punts de venda amb l'objectiu de fidelitzar i millorar l'experiència dels visitants. Així, recentment, s'estan renovant les botigues amb una comunicació visual més persuasiva, acompanyada d'una estudiada disposició dels productes que convida a experimentar i testejar-los. Tot això, amb l'objectiu de promoure el contacte i l'assessorament personal. El principal atribut distintiu d'aquestes botigues.

Així, per contribuir a millorar l'experiència dels seus clients, des del Grup TICNOVA s'han recolzat també en una tècnica de neuromarketing anomenada màrqueting olfactiu.

Segons Santi Juan, responsable de màrqueting del Grup TICNOVA amb el màrqueting olfactiu pretenem "augmentar el temps d'estada a la botiga, a més, també busquem que es percebi que totes les nostres marques formen part del mateix grup. Per això, tindran el mateix segell olfactiu". Per a aquest projecte d'aromatització de la xarxa de les cadenes de botigues amb una nova fragància corporativa, TICNOVA s'ha recolzat en CUARTO SENTIDO, una de les companyies referent al sector.

Santi Juan afirma que "finalment ens hem decidit per crear dues fragàncies, una que identifiqui les nostres botigues d'informàtica com són BEEP, PCBOX i BEEPBOX, i una altra per a la nostra cadena d'emplenat de cartutxos de tinta, LA FÁBRICA DEL CARTUCHO".

Els objectius de l'aromateràpia

Gabriel Jiménez, director de màrqueting de Cuarto Sentido, explica que amb l'aromateràpia s'aconsegueix "una diferenciació total sobre la competència, el client té la sensació d'estar en un lloc diferent, especial, únic, immediatament després de travessar la porta d'entrada el client se situa en un pla totalment emocional". Un cop ja s'ha superat aquest primer moment, Jiménez afegeix que "el client, influït des de la part emocional, ordena els seus inputs sensorials transformant-los en valors racionals, tecnologia, avantguarda, innovació, seguretat, servei, personalització". Fins que, finalment, s'arriba al contacte personal, aquest moment està "influït per un ritual previ a condicions òptimes de seguretat i relaxació, completament seduït per la marca", conclou Jiménez.

Al projecte de TICNOVA "el nostre objectiu és el de crear la sensació de seguretat al client que està en un comerç molt per sobre de les habituals botigues d'informàtica", assevera Jiménez.

Les fragàncies de TICNOVA

La perfumista Beatrice Aguilar, d'origen francès, ha estat l'experta encarregada de crear les dues fragàncies de TICNOVA. Per a les botigues BEEP, PCBOX i BEEPBOX s'ha elaborat una aroma per ambientar l'espai que representa tecnologia, així segons Aguilar la nova aromateràpia d'aquestes botigues "transmet modernitat i elegància. La nota subtil de l'almesc el fa molt refinat, net i discret. És tot el contrari d'un perfum invasiu però no obstant això no passa desapercebut. Una sofisticació mesurada i prudent. Té una tonalitat lleugerament masculina per les seves notes especiades".

En canvi per a les botigues LA FÁBRICA DEL CARTUCHO, especialista en consumibles i cartutxos de tinta reomplerts, s'ha creat una combinació que busca uns objectius lleugerament diferents. Aguilar confirma que "la barreja de LA FÁBRICA DEL CARTUCHO transmet pura alegria, és espontània, directa i positiva. És una combinació divertida amb la qual creem un bon feeling amb la marca i el client se sent recolzat des que travessa la porta de l'entrada fins que se'n va".

Santi Juan, conclou que "a data d'avui s'ha implementat en la majoria de botigues de la cadena amb uns resultats francament favorables". Gràcies a la bona acollida dels clients, TICNOVA ha posat a la venda la seva pròpia fragància en petits dispositius per a la llar.